Witajcie po dłuższej przerwie. Jakiś czas temu prowadziłem szkolenie w firmie i z jakiegoś powodu nie chciały nam się wyświetlać się wszystkie tabele z ich bazy danych. Na początku myślałem, że to kwestia uprawnień ale okazało się, że użytkownicy mają prawa do odczytu wszystkich tabel a problem wynika z czegoś innego... Okazało się, że winowajcą jest sam Crystal Reports, który ma ustawiony limit(!) na ilość obiektów pobieranych elementów ze struktury bazy danych, czyli tabel, widoków i procedur składowanych razem wziętych. Domyślnie jest to 8000 . Większość baz danych nie przekracza tego limitu, więc możecie spać spokojnie, ale przy większym systemie może nadejść koszmar, który zerwie Was na równe nogi. Pamiętajcie wówczas o moim blogu - ten limit można zmienić (w praktyce podwyższyć). Niestety nie ma do tego opcji w Crystal Reports, trzeba pogrzebać w rejestrach windows: Zamykamy Crystal Reports Uruchamiamy aplikację Edytor rejestru , z linii poleceń: ...
Komentarze
W kolumnie pierwszej idą w dół rekordy.
W drugiej kolumnie chcę pokazać obrazek.
Prosta sprawa - jednak tworzy się w pierwszej kolumnie miedzy rekordami puste miejsce (dziura) o wysokości takiej jak wysokość obrazka z drugiej kolumny.
Czy istnieje sposób na oblanie obrazka tekstem?
czyli chodzi o to aby obrazek pojawił się w drugiej kolumnie ale nie przesuwał rekodów z pierszwj kolumny w dół
Służy do tego opcja Section Underlay.
Myślę że w omawianym raporcie jest błąd.
Początkowo była jedna sekcja z detalami i rekordy pojawiały się z góry na dół jeden po drugim.
Zmiana 1: dodać NAPIS dzielący rekordy.
Ponieważ ilość rekordów w grupie za każdym razem jest inna (napis dzielący musi pojawić się dynamicznie) dodałem sekcje z detalami A,B,C i sekcję A i B ukrywam formułą - dzięki temu mogę ją umiejscowić dynamicznie pomiędzy wybranymi rekordami sekcji C.
Zmiana 2: dodać obrazki :)
Szukając sztuczki w rodzaju "dodaj znak wodny do strony" odnalazłem opcję Użyj jako tło dla kolejnej sekcji. Dodałem kolejne sekcje detali, A,B,C,D,E
A-obrazek1 - użyj jako tło, ukryj z warunkiem Z
B-napis dzielący1 - ukryj z warunkiem Z
C-obrazek2 - użyj jako tło, ukryj z warunkiem X
D-napis dzielący2 - ukryj z warunkiem X
E-rekordy
W efekcie otrzymuje raport jak na obrazku :) Niestety nie taki jak potrzebuje :)
Dzisiaj w planie spróbuje:
stworzyć kilka nagłówków grupy i kilka sekcji detali - połączyć je w pary tak aby nagłówek grupy A był tłem dla detali A, Nagłówek B dla detali B